Stránky

středa 11. listopadu 2015

Můj pohybový plán po porodu

Strašně ráda plánuju, a tak zajisté nemohl chybět plán i na hubnutí po porodu :) Jenže nikdy nikdo neví, jaký bude mít porod a jaké bude mít miminko, a tak samozřejmě počítám s tím, že plán budu průběžně měnit podle toho jak se budu cítit a jak to budu zvládat. Podle mě nemá smysl dávat si nějaké váhové cíle omezené časem - například "do Vánoc zhubnu 5 kilo".. Tak to prostě nefunguje, a myslím, že zvlášť při kojení to zas až tak žena neovlivní. Samozřejmě váhové cíle stanoveny také mám, ale nevnímám je jako směrodatné. Váha není až tak důležitá, spíše ty centimetry.

Takže můj prapůvodní plán sestavený před porodem:

1.fáze) 0-6 týdnů po porodu - šestinedělí, nechat tělu čas se vzpamatovat, maximálně cvičit nějak lehce = cviky na lepší stažení dělohy


2.fáze) 6-12 týdnů po porodu - chodit s kočárkem na procházky, zařadit pilates (Fitness Blender) - posilování středu těla a protahování 4-5x týdně, zkusit chodit na H.E.A.T. (?)

3.fáze) 12-20 týdnů po porodu - chodit s kočárkem na procházky, podle počasí zkusit střídavě vyklusávat a cvičit s kočárkem, běh leda v posilovně (venku ještě moc zima - pozor na zánět dutin!), zkusit cvičit podle videí (Bob Harper, Jillian Michaels, Fitness Blender, Nike Training Club, apod.), posilování s vahou vlastního těla + činky na ruce

4. fáze) 20-32 týdnů po porodu - běh a procházky s kočárkem, běh samostatně (tatínek pohlídá), účast na nějakém závodě jen tak pro srandu? (např. Barvám neutečeš Olomouc 2016), HIIT

Všechno bude ovlivněno porodem (normálně nebo císařem), rychlostí zotavování, kojením, charakterem a zdravím miminka, a tak dále... Ale snad to nějak zvládneme, když už se ke cvičení odhodlám, mám z toho pak vždycky lepší náladu a jsem v takové větší pohodě.. :)
Už brzy dám vědět, jak válčíme ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat